دسته‌بندی ها

گردشگری فریبا آردم 07 خرداد ، 1402

صومعه واراگاوانک یا هفت کلیسا وان

صومعه واراگاوانک یا هفت کلیسا وان (Yedi Kilise) 

صومعه واراگاوانک (یدی کلیسا) یکی از آثار تاریخی و فرهنگی مهم در شهر وان در دوران باستان در قرن چهارم میلادی ساخته شده است. در دوران باستان به عنوان کلیسای مسیحی در این منطقه شناخته شده است و در سال ‌های بعد، در دوره عثمانی  به عنوان مسجد به کار رفته است و در این دوره به نام "مسجد یدی" شناخته می‌شد. پس از تأسیس جمهوری ترکیه و در حال حاضر، هفت کلیسا وان به عنوان یک موزه بازدید پذیر برای گردشگران در دسترس است. صومعه واراگاوانک به عنوان یکی از آثار تاریخی و فرهنگی مهم در شهر وان، از لحاظ معماری و هنری بسیار ارزشمند است. این صومعه دارای طرح هنری و زیبایی است که شامل غرفه‌ هایی با سقف بلند، زیبایی ‌های هنری، نقوش و طرح ‌های زیبایی است. 


هفت کلیسا وان

هفت کلیسا وان در تمام سال به عنوان یک مرکز فرهنگی و مذهبی برای مسلمانان و غیرمسلمانان باز است. هفت کلیسا وان در طول سال مراسم ‌های مذهبی و دینی مختلفی را برگزار می‌کند، از جمله نماز جمعه، نماز تراویح در ماه مبارک رمضان و مراسم عید فطر و قربان. همچنین، در دوران مذهبی و مذهب‌ محور، مراسم دینی دیگری نیز در این صومعه برگزار می‌شود.

در صومعه واراگاوانک برای غیرمسلمانان هم مراسم‌ های مذهبی برگزار می‌شود. این صومعه به عنوان یک مرکز فرهنگی و آموزشی برای همه افراد با تمام ادیان و مذاهب در دسترس است و به عنوان محلی برای تحقیق و بررسی مذاهب و ادیان مختلف شناخته می‌شود. در این صومعه، کلاس‌های مذهبی و قرآنی برگزار می‌شود و مردم می‌توانند آن را برای مطالعه و آرامش فردی خود و شناخت بیشتر ادیان از آن استفاده کنند. این صومعه در ماه مبارک رمضان برای افطاری‌ های عمومی باز است و در این مراسم‌ ها، غذاهایی که مربوط به فرهنگ و تقالید مسلمانان است، سرو می‌شود. همچنین، در ماه مبارک رمضان، مراسم قرائت قرآن نیز در صومعه واراگاوانک برگزار می‌شود. علاوه بر مراسم دینی، صومعه واراگاوانک به عنوان یک مرکز فرهنگی و آموزشی نیز برای مردم شهر وان و مسافرین خرید تور وان مفید است. به طور کلی، صومعه واراگاوانک به عنوان یکی از مراکز مهم فرهنگی و مذهبی در شهر وان، همواره برای مردم و بازدیدکنندگان مورد استفاده و تحسین قرار می‌گیرد و در تمام سال مراسم‌ های مذهبی مختلفی را برگزار می‌کند.

آدرس صومعه واراگاوانک وان: جنوب شرقی شهر وان، منطقه جاده ابریشم، روستای باکراچی

نظرات یا پیشنهادهای خود را در این قسمت به اشتراک بگذارید

به این صفحه امتیاز دهید
امتیاز کاربران
6LdhFVIgAAAAAN7IfXDD81h2damv4CQHPYrWkrYX