دسته‌بندی ها

گردشگری فریبا آردم 07 خرداد ، 1402

آبشار مرادیه جذاب ترین جاذبه گردشگری شهر وان

آبشار مرادیه وان Muradiye Şelalesi

آبشار مرادیه (Muradiye Şelalesi) یکی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی جذاب در شهر وان در شرق کشور ترکیه است. این آبشار در اطراف شهر وان است و از بالاترین نقاط شهر به پایین‌ترین نقطه آن جریان دارد. آبشار مرادیه یکی از بزرگترین آبشارهای کشور ترکیه است که در فصول گرم سال بسیاری از گردشگران و بازدیدکنندگان را به خود جذب می‌کند.


آبشار مرادیه وان


آبشار مرادیه دارای ارتفاعی حدود 15 متر است و از بالای تپه‌هایی که از سه قسمت به سمت این آبشار جریان دارند، به سمت پایین سرازیر میشوند. در اطراف آبشار، مسیرهای پیاده‌ روی وجود دارد که با پیمودن آن‌ها می‌توان از چشم انداز زیبایی که این منطقه ارائه می‌دهد، لذت برد.

بهترین زمان از سال برای بازدید از آبشار مرادیه در وان ترکیه، در ماه‌ های بهار یا تابستان است که هوا معتدل است و آبشار به حداکثر می‌رسد. آبشار از ذوب برف و بارندگی تغذیه می شود، بنابراین در این فصول که آب بیشتری جریان دارد، چشمگیرتر است. آبشار مرادیه وان در محیطی طبیعی و دور از شلوغی شهر به وجود آمده و محیطی آرامش ‌بخش و دلنشین برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است. همچنین در نزدیکی آبشار مرادیه چشمه‌های آب گرم وان نیز واقع شده که به دلیل ویژگی‌ های درمانی و با وجود آب با دمای بالا به عنوان یک مقصد درمانی برای بسیاری از مراجعه ‌کنندگان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تهیه بلیط ورودی برای بازدید از آبشار مرادیه لازم نیست و این جاذبه طبیعی رایگان و قابل دسترس برای مسافرین آفر تور وان با قیمت مناسب است. با این حال، برای دسترسی به برخی از امکانات اطراف آبشار ممکن است هزینه‌هایی به‌ عنوان ورودی یا هزینه‌های دیگر برای استفاده از خدمات ارائه شده توسط محل‌ هایی مانند رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و مغازه‌ها وجود داشته باشد.

آدرس آبشار مرادیه وان: Görecek, 65500 Muradiye/Van, Türkiye 
(شمال شرقی وان، جاده وان ارچیش، جاده وان دوبایزید، جنوب روستای گورک)

نظرات یا پیشنهادهای خود را در این قسمت به اشتراک بگذارید

به این صفحه امتیاز دهید
امتیاز کاربران
6LdhFVIgAAAAAN7IfXDD81h2damv4CQHPYrWkrYX