دسته‌بندی ها

گردشگری فریبا آردم 07 خرداد ، 1402

قلعه هوشاپ زیبا ترین قلعه در نزدیکی شهر وان

قلعه هوشاپ وان Hoşap Kalesi

قلعه هوشاپ یک سازه باشکوه و جاذبه اصلی گردشگری روستای گوزلسو در نزدیکی شهر وان در شرق ترکیه است. قلعه که به طور چشمگیری بر روی جاده ای که وان و هاکاری را به هم وصل می کند، به تازگی بازسازی شده است. نام این قلعه در زبان کردی به معنی قلعه زیبای آب است. 


قلعه هوشاپ وان

قلعه خوشاب یا قلعه هوشاپ (Hoşap Kalesi) یکی از قدیمی ‌ترین و بزرگترین قلعه ‌های ترکیه است که در استان وان واقع شده است. ساخت این قلعه به دستور شاه عباس دوم در دوره صفویه  و در قرن 17 ساخته شده و در دوران او به پایان رسید . قلعه هوساپ یا هوشاپ 60 کیلومتر با وان و 40 کیلومتر تا مرکز منطقه گورپینار فاصله دارد. این قلعه که بر روی یک توده صخره ای شیب دار ساخته شده است و در طول سال‌ها به عنوان محل اقامت و نگهداری از مردم و فرمانداران استفاده شده است. قلعه هوشاپ وان در طول تاریخ، به دلیل موقعیت جغرافیایی و فراوانی منابع آبی و غذایی، به عنوان یک قلعه استراتژیک برای کنترل مناطق مرزی استفاده شد. و چندین بار تحت حملات و اشغالگری قرار گرفته است. در دوران اشغالگری عثمانی ها، این قلعه به عنوان یکی از مراکز قدرت و اقامت آن‌ ها در این منطقه شناخته شده است. همچنین، در دوران جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم، این قلعه به عنوان یکی از محل ‌های اصلی مبارزه و نبرد بوده است.

در حال حاضر، قلعه خوشاب به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم در ترکیه برای مسافرین تور وان با قیمت مناسب شناخته می‌شود و هر ساله بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند. این قلعه به دلیل معماری خاص و زیبایی که دارد، به عنوان یک مثال برای معماری قلعه ‌های ایرانی شناخته می‌شود.

آدرس قلعه هوشاپ وان: Güzelsu, Hakkari Yolu 60. Km, 65900 Gürpınar/Van, Türkiye
فاصله 40 کیلومتری شهر چاووش تپه، روستای گوزل سو است.

نظرات یا پیشنهادهای خود را در این قسمت به اشتراک بگذارید

به این صفحه امتیاز دهید
میانگین امتیاز کاربران | امتیاز 1/3 از 5 (از 1003 رای)
امتیاز کاربران
6LdhFVIgAAAAAN7IfXDD81h2damv4CQHPYrWkrYX