دسته‌بندی ها

گردشگری فریبا آردم 08 خرداد ، 1402

جزیره آختامار (جزیره آکدامار) وان

جزیره آکدامار وان Akdamar Island Van

جزیره آختامار یا آکدامار یکی از جزایر بسیار زیبا و تاریخی در دریاچه وان در شمال شرق ترکیه است. این جزیره به دلیل طبیعت زیبا و یک کلیسای تاریخی معروف به کلیسای آختامار (Akdamar Church)، به عنوان یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در شهر وان شناخته شده است. 
قدمت تاریخی کلیسای آختامار که در جزیره آکدامار وان قرار دارد، از سال ۹۵۰ میلادی تاکنون است و به عنوان یکی از مهمترین معابد ارامنه در شرق ترکیه شناخته می‌شود.

جزیره آکدامار وان

جزیره آختامار وان دارای طبیعت زیبایی است که شامل کوه‌ هایی پوشیده از درختان، مناظر دریاچه و شناورهای آبی است. دیوارهای این جزیره با طرح‌ های هنری و با نقوش و نگاره ‌های مذهبی و تاریخی جذابیت زیادی دارد. همچنین این جزیره آثار تاریخی بسیار ارزشمندی دارد و علاوه بر کلیسای آختامار که به عنوان یکی از مهمترین معابد مذهبی در شرق ترکیه شناخته می‌شود و برای گردشگران خرید تور ارزان وان و زائرانی که به دنبال استراحت و عبادت هستند، مکانی معنوی و تمام عیار است، آثار تاریخی دیگری از جمله کاخ بیزانسی، قبرستان و آثار قدیمی دیگر نیز وجود دارد.
دسترسی به این جزیره آسان است و این جزیره با قرار گرفتن در دریاچه وان، دسترسی آسانی دارد و برای رفتن به جزیره آکدامار وان می‌توان از جاده‌ هایی که به سمت دریاچه وان می‌روند، استفاده کرد.

جشنواره های زیادی در این جزیره برگزار میشود. آختامار یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی در منطقه وان است که هر سال در ماه سپتامبر برگزار می‌شود. این جشنواره شامل نمایش‌ های هنری، رقص‌ های محلی، مراسم مذهبی و فرهنگی و نمایشگاه ‌هایی از محصولات محلی است.

آدرس جزیره آکدامار وان: واقع در ترکیه، غرب شهر وان، جنوب دریاچه وان، شهر گواش (Gevaş) است.
Gevaş/Van, Türkiye

نظرات یا پیشنهادهای خود را در این قسمت به اشتراک بگذارید

به این صفحه امتیاز دهید
میانگین امتیاز کاربران | امتیاز 1 از 5 (از 1001 رای)
امتیاز کاربران
6LdhFVIgAAAAAN7IfXDD81h2damv4CQHPYrWkrYX